Hirdetés

Hírlevél

Hírlevél feliratkozás

* Kötelező kitölteni

Facebook

Jelentkezz te is szerkesztőnek a hunmarketingfb@gmail.com e-mail címen és osszd meg recepteidet másokkal is!

Ajánló:

Sertéskaraj Gundel Károly receptje alapján

2014.07.17. 19:52 :: Jámborné Budai Mónika

10013753_740280172669120_6424251144540974897_n.jpg_960x677

,, 1 kg kicsontozott sertéskaraj ( zsírosabb sütéshez való )
 só 60 g vaj, 40 g finomliszt, 3 dl tej, 2 tojássárgája
150 g reszelt ementáli sajt, őrölt bors szerecsendió "

,, A leöblített húst besózzuk és egészben átsütjük, majd felszeleteljük. A vaj egy részéből liszttel és tejjel besamelt készítünk, hagyjuk kihűlni, és hozzákeverünk két tojássárgáját, 100 g ementáli sajtot, sót borsot és lereszelt szerecsendiót. A sűrű szószban sorra megmártogatjuk a hússzeleteket, és visszahelyezzük őket eredeti állapotukba, azaz mintha egészben lenne. Mindezt belehelyezzük egy tűzálló edénybe, ráöntjük a maradék szószt, megszórjuk a maradék reszelt sajttal, a tetejére pedig vajat reszelünk és forró sütőben aranylóra sütjük. "

A recept forrása: Václav Malovicky ,Svejk Útleíró Szakácskönyv

Így szól az eredeti recept a könyvben, ami nagyon egyszerűen követhető, csak figyelmesen el kell olvasni !
Nagyon finom és szaftos húst kapunk ha ezzel a módszerrel készítjük el a karajt.

Én hosszúkarajt vettem amiről a csontot levágtam és így maradt meg egyben a húsom.

Egy nagyobb teflonsütőben kevés forró olajon átsütöttem a hús minden oldalát kb egy ujjnyi vastagságú kérget sütöttem rajta.
Megvártam még egy kicsit kihűlt és csak akkor vágtam szeletekre fel.
Addig , elkészítettem a besamelmártást, amihez a vajból 50 g -ot felolvasztunk és ebbe rakjuk a lisztet és egy világos rántást készítünk, ehhez hozzáadjuk a meleg tejet és csomómentesre kavarjuk egy habverő segítségével.
Addig főzzük míg be nem sűrűsödik, amikor langyosra hűlt hozzákeverjük a tojássárgáját és a reszelt sajt egy részét.
Ezután felvágjuk a húst és egyesével bemártogatjuk a szószba. majd egymásmellé rakjuk a szeleteket egy olyan tepsibe amiben pont el fog férni.
A maradék szószt a hús tetejére öntjük, megszórjuk a maradék sajttal és forró sütőben szép pirosra sütjük.

Köretnek a recept nem írt semmit, valószínűleg rizzsel, vagy sült krumplival ehették anno, én most krumplipürét és cukkinit és halványító zellert készítettem mellé.

A zöldségeket a hús sütés utáni olajon pirítottam át.

A recept forrása : Bibimoni receptjei

Jó étvágyat !

Szólj hozzá!

Címkék: karácsony Főétel Húsételek

A bejegyzés trackback címe:

https://jo-receptek.blog.hu/api/trackback/id/tr446517655

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása